سرمایش و گرمایش-نورپردازی و پارکینگ هوشمند

۴۵ بازديد

 

 

 

 

خنک کردن منزل در فصول گرم ویا گرم نگه داشتن آن در فصل سرد همواره از جمله دغدغه های خانواده های ایرانی است . استفاده از انواع سیستم های سرمایش و گرمایش هوشمند راه حل خوبی است. استفاده از نور پردازی هوشمند نیز میزان زیادی بر جذابیت و زیبایی ساختمان می افزاید.ایجاد پارکینگ هوشمند موجب شد بتوان خودرو را در محل ایمنی تر پارک کردو از هدر رفتن وقت و هزینه بالا جلوگیری کرد.

 

 

 

کنترل سیستم سرمایش و گرمایش

 با تجهیز ساختمان به سیستم سرمایش گرمایش هوشمند ، قابلیت دمای واقعی فضاهای ساختمان بر روی مانیتور قابل رویت خواهد بود. بنابراین مخاطب می‌تواند روی مانیتور، دمای مد نظر خود را وارد نموده و در نتیجه سیستم، دمای واقعی آن قسمت را به دمای دلخواه و مورد نظر کاربر خواهد رساند. سیستم مدیریت هوشمند ساختمان با کنترل دمای مناطق مختلف ساختمان علاوه بر آسایش و راحتی بیشتر، سهم بسزایی را در صرفه جویی انرژی ، ایفا خواهد کرد.

 

 

 

نورپردازی هوشمند

بعد از

انتخاب فضای مورد نظر برای اجرای نورپردازی هوشمند، لامپ های منحصربه‌فرد به این فعالیت یا در قالب لامپ های شلنگی و جهت استفاده به عنوان نور و روشنایی مخفی و یا در قالب لامپ های هالوژن و جهت به کارگیری در قسمت های خاص ساختمان طراحی می گردد. با این روش شما میتوانید با سلیقه خود رنگ ها را بر روی مانیتور در هم آمیزید و با ایجاد طیفهای متنوع ،رنگ را بر روی دیوار و یا فضاهایی چون شومینه ، کمد دیواری و.. ببینید ، در واقع با تعیین رنگ مورد نظر ، آن قسمت از ساختمان را به رنگ مورد پسند خود درآورید . رنگ های تولید شده قابلیت ذخیره شدن دارد و میتوانید در زمانهای گوناگون آن رنگ خاص را که پیش از این ذخیره کرده اید را تعیین کرده و از زیبایی آن لذت برید. همچنین سیستم قادر است با حرکت اتومات و سرعتی که توسط شما برای آن تعیین گردیده, طیف های متعدد و زیبایی را به وضعیت رقص رنگها خلق کند و زیبایی و آرامش را به اطراف بیافزاید.

 

 

 

 


ضرورت پیاده‌سازی سیستم‌های پارکینگ هوشمند در کلان‌شهرهای امروز

با وجود گسترش

‌ و بهبودِ سیستم‌های حمل‌و‌نقل عمومی، بی‌تردید نمی‌توان انتظار داشت که شهروندان در بسیاری از وضعیت‌ها، از خودروهای شخصی دست بکشند و با وسایل حمل‌نقل عمومی به یک مرکز خرید یا تفریحی گسترده سفر کنند. شهروندان در مراجعه به مرکز ها خرید و بسیاری از مراکز عمومی ترجیح می‌دهند برای سهولت و سرعت بیشتر از خودروهای شخصی بهره بگیرند؛ البته همیشه دغدغه‌ی پارک خودرو در اطراف این مرکزها یا داخل پارکینگ‌های مدیریت‌نشده و غیراستاندارد آن ها، لذتِ یک گردش تفریحی را به چالشی طاقت فرسا و پیچیده تبدیل می‌کند. مهیا‌کردن پارکینگی امن و مطمئن با شمار کافی فضای پارک، توجه به نیازهای رانندگانِ دارنده کم‌توانی جسمی، سهولت در جست‌و‌جوی جای پارک خالی و یافتن خودرو در پارکینگ‌های گسترده و چندطبقه با انبوهی از نشانه گر‌های جهت‌نما، موجب رفع دغدغه‌های مشتریان شده و شوقِ مراجعه‌ی دوباره را در آن‌ها برمی‌انگیزد. پژوهش‌ها در این زمینه گواه آن می باشد که توسعه‌ی پارکینگ‌های هوشمند، نتایج مثبتی را به عنوان مثال در کاهش زمانِ یافتن جای پارک، کاهش مسافتِ پیموده‌شده برای یافتن جای پارک (متعاقباً کاهش آلودگی و ترافیک) و ارتقا درآمدِ ماهانه به ازای هر نقطه پارک به همدم داشته است.

 

 

 

 

 


مزایای پارک هوشمند

ازجمله قابلیت های این پارکینگ ها استفاده از شبکه سنسورهای بی سیم می باشد. رانندگان میتوانند با به کار گیری از اینترنت اشیاء، و بدون اتلاف وقت از پنج حالت پارکینگ ( پر، خالی، رزو، معلولین و پارک نادرست) آگاهی یابند. بعلاوه، این امکان را دارند که به سامانه پلاک خوان، صدور کارت و پرداخت هوشمند و مدیر پارکینگ نوین متصل شوند. پارکینگ هوشمند به دلیل دارا بودن نشانگر ها و نماد ها، به راننده کمک می کند تا در محل های شلوغ به آسانی نزدیکترین پارکینگ را پیدا کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.