نکاتی مهم درباره انواع ماشین آلات-شیشه ها و چسب های ساختمانی

۴۵ بازديد

 

 

 

 

ماشین آلات ساختمانی از جمله مهم ترین ابزار جهت احداث و ساخت وساز انواع ساختمان به شمار می روند.در حال حاضر به دلیل ساخت این ماشین آلات پروژه های ساختمانی در دنیا با تحولات شگفت انگیزی روبرو بوده است. هم چنین شیشه های ساختمانی از جمله پر کاربردترین متریال ها در ساخت انواع ساختمان های مسکونی و غیر مسکونی محسوب می شود.در حال حاضر شاهد پیشرفت چشمگیری از فرمولاسیون چسب های ساختمانی هستیم و تقریباهمه ساخت وسازها را می توانیم بوسیله ان برپا کنیم. در این جا به ذکر نکاتی در باره این سه مضمون پر کاربرد می پردازیم.

 

 

 

انواع ماشین آلات ساختمانی

به‌طور کلی ماشین آلات ساختمانی و امکانات مورد استفاده در ساخت‌و‌ساز مجتمع‌های مسکونی و آپارتمان‌ها، با دقت به دست اندرکاران مختلفی تعیین گردیده و مورد استفاده قرار میگیرند. بعضی از این عوامل عبارتند از مساحت زمین، طول ساختمان، محدودیت‌های موجود، زمان تحویل پروژه و هم‌چنین نوع اسکلت‌بندی ساختمان. در یک دسته‌بندی کلی، ماشین آلات ساختمانی که در محل‌ کارخانه‌ها و تاسیس پروژه مورد استفاده قرار می گیرند، به‌شکل زیر دسته‌بندی می شوند: ماشین آلات سنگین: مانند لودر، بلدوزر، گریدر، بیل مکانیکی و…؛ ماشین آلات نیمه سنگین: مانند کمپرسی، آب‌پاش، پمپ بتن فنیشر و…؛ ماشین آلات سبک: مانند لندرور و…؛ بقیه ماشین آلات ساختمانی: مانند ویبراتور، ماسه شور و… .

 

 

 


ویژگی های شیشه

شفافیت از ویژگی های اساسی که در هنگام تعیین شیشه ساختمانی می بایست مورد توجه قرار دهید، شفافیت آن است. شفافیت شیشه در معیار نمایان بودن نمای بیرونی تاثیرگذار میباشد. شفافیت شیشه می‌تواند صرفا از یک طرف یا این که از دو طرف باشد. در صورتی معیار شفافیت صرفا از یک سوی آن باشد، شیشه خواص آینه ای پیدا خواهد کرد. • مقاومت و سختی معیار مقاومت و سختی شیشه به ضریب مقاومت آن در برابر شکستگی بستگی دارد. مجموعاَ می توان گفت، شیشه متریالی آسیب پذیر میباشد ولی با اضافه کردن موادی مانند لمینت ها می توان معیار مقاومت آن در قبال شکستگی را ارتقا داد. • خواص انتقال گرمایی پایین منظور از خواص انتقال گرمایی شیشه، میزان گرمایی میباشد که از روش آن انتقال داده می گردد. در شرایطی که شیشه به خوبی عایق بندی گردیده باشد معیار انتقال گرما پایین می‌باشد. • قابلیت و امکان بازیافت شیشه شیشه، مثال ای از متریالی میباشد که صد در صد قابلیت بازیافت دارد. هم چنین می توان از آن به عنوان مواد خام در صنعت ساخت نیز بهره مند شد.

 

 

 

 


چسب ساختمانی

 چسب بتن، چسب کاشی، چسب بلوک و چسب کاشت میلگرد کلیه از اشکال چسب های ساختمانی به شمار میایند. چسب ها سرعت اجرای فعالیت را ارتقاء

داده و کیفیت نهایی را بالا می‌برند. هر مورد از چسب های اشاره گردیده در موقعیتی خاص کاربرد دارد. به صورت مثال چسب بتن در دو سبک چسب بتن آببند و چسب بتن استحکامی، جهت آب بندی و ارتقا چسبندگی در ملات و بتن، ایجاد و عرضه میگردد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.